Friluftsdag

Inatt var klockan strax före tolv då jag bestämde mig för att gå på friluftsdagen. Jag hade tidigare ångrat mig eftersom det stod att det skulle ösregna på varenda väderprognos som jag kollade på. Så jag somnade iallafall inte före ett, och sen vaknade jag helt av mig själv klockan 7:30. Helt sjukt. Jag trodde nästan att jag hade försovit mig men sen försökte jag somna om. Det gick dock inte så bra. Så efter att ha klivit upp och gjort mig i ordning, så såg jag på SL appen att alla tåg på rödalinjen mot Ropsten var inställda pga spårfel. Då mötte jag upp Nelly och Jossan vid Odenplan, och vi tog bussen till Gärdet istället, som är helt klart mycket mysigare än tunnelbanan. Vi hade valt att spela volleyboll först och det var faktiskt kul! Det gjorde dock extremt ont på händerna och handleden ibland, men det var lätt värt det. Som jag brukar säga, no pain no gain. Sen hade vi en liten picknick på gräset och åt lunch med resten av klassen. Vi körde kubb på eftermiddagen och jag måste säga at det är världens sämsta spel. Så himla onödigt. Men det var ändå kul att spela med tjejorna! Det var en rätt lyckad friluftsdag måste jag säga jämfört med förra året då det ösregnade. Jag gillar faktiskt verkligen att spela volleyboll. Nästa gång får vi väl satsa på en riktig varm och solig strand!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0