Täby Centrum

Jag måste bara börja detta inlägg med ett stort O M G !! Jag var i "nya" Täby centrum för första gången idag med Nelly och Elsa. Och vet ni vad?! De har öppnat Europas första Lorna Jane där.. Kan ni fatta det?! Helt amazing. Jag älskade det så himla mycket när jag bodde i Australien. 




Men annars var själva köpcentret inte heller nån besvikelse. Jag hade ganska höga förväntningar och det hade jag faktiskt rätt att ha för den nya delen var rätt fantastisk. Den lilla delen som hade rätt högt i tak var jättefint tycker jag. Jag gillade också utbudet med affärer. Ett köpcenter som har i stort sett alla stora affärer är något som jag har saknat i Sverige. För efter sommaren har man ju liksom varit och shoppat i gigantiska köpcenter utomlands och sen kommer man hem och får nöja sig vid Gallerian och så. Men jag tycker ju att det är väldigt mysigt att kunna gå runt utomhus i olika affärer vid, till exempel, Drottninggatan eller Stureplan. Fast jag kan tänka mig att det kan vara skönt på vintern att gå dit eller bara som lite variation till det vanliga. Vi åt på Chillbox också när vi var där. Det var första riktiga gången som jag åt yoghurtglass och det var verkligen jättegott! Jag åt vanilj- och chokladssmak med hallon, krossade hasselnötter och en nutella chokladsåsen. Det var inte så dumt. Vi gick in i stort sett alla affärer som vi gillar. Det var verkligen jättekul! Enda nackdelen är att jag måste åka i drygt 45 minuter för att komma dit. Men det känns ändå som att det går jättesnabbt och det är ju ändå värt att åka dit ibland ju. Men kom ihåg att hålla utkik efter Lorna Jane nästa gång ni åker dit om ni ska köpa träningskläder! När jag kommer hem ska jag lägga upp lite mer om min dig igår för det hända världens roligaste grej. Eller det var egentligen inte så kul men något väldigt typiskt som bara skulle hända med mig och min kompis. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0