Skön dag

Idag hade jag textil design på morgonen och vi började med ett nytt moment; att sy en fodrad klänning. Vi jobbade med att göra en moodboard och skissade på tre olika klänningsmodeller för att sedan välja ut en av dem som vi ska sy. Jag visste redan exakt hur jag ville ha min klänning man jag fick väl skissa på tre ändå.
 
 
Min moodboard
 
Klockan 10:40 slutade lektionen och jag var helt insatt i att vi skulle ha mentorstid. Men det fanns fortfarande några som skulle ha individuellasamtal så vi fick sluta istället. Det var en kul och skön liten vändning på min morgon. Så det kändes nästan som att jag hade varit ledig hela dagen och att jag hade hela dagen framför mig. Så jag kom hem och åt lunch och sen började jag skicka ut ett par mejl till några modetidningar som jag verkligen skulle vilja praktisera hos i vår. På topplistan ligger Elle, Bon, Plaza och Damernas Värld. Det skulle verkligen vara en dröm om jag fick en praktikplats på någon utav dem. Så nu finns det inte så mycket mer att göra än att bara hålla tummarna. 
 
 
          
 
          
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0