Lov

Idag kändes som min första riktiga höstlovsdag. Jag har ju varit med våra vänner från Italien som åkte hem igår och vaknade så tidigt och har gjort så mycket. Alltså blev idag min första riktiga lovdag eftersom jag kunde sova ut och göra lite mer av vad jag ville kan man säga. Men jag träffade Elsa vid elva på söder och vi gick till Tully's eftersom a) vi aldrig hade varit där b) det regnade ute och c) de hade en extremt lång milkshake meny som stod utanför. Efter att ha haft lite beslutsångest så delade vi tillslut på en hasselnöt- och vattenmelonsmilkshake. Både var väldigt goda och jag kommer definitivt att gå tillbaka dit för att prova några andra smaker eftersom det fanns så himla många! Men vi satt och pratade ett tag och så. Jag hade tagit med pappas gamla kamera också så vi testade den lite. Vi hade det i alla fall trevligt. Sen svängde vi förbi Fotografiska och tittade på Pieter Hugos fotouställning. Han hade fina bilder och väldigt annorlunda. Ibland kändes det lite som att det saknades en rödtråd i bilderna men det var coolt ändå. Tiden flög och vi hann inte se de andra utställningarna så vi får väl åka tillbaks dit någon annan gång. Men vi kollade självklart lite i giftshopen innan vi gick. Jag tycker att det nästan är lika kul som att titta på utställningen. Sen började vi röra oss mot tunnelbanan.
 
 
I  Milkshakes på Tully's med Elsa  I
 
 
I  Pieter Hugo utställning på Fotografiska  I
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0