Låååång dag

Idag kändes det verkligen som att skolan aldrig skulle ta slut.. Alla lektioner kändes bara att de gick i en evighet, men så blir det väl ibland. Speciellt när lovet börjar närma sig. Men efter skolan så gick vi och åt middag på ett ställe som heter Käk vid hornstull som Petter startade. De kallar sig själva för "snabbmatställe premium" och säljer streetfood från världens alla hörn. Mest inspiration har de dock tagit från New York, där jag själv tycker streetfooden är helt underbart god. Jag smakade en pulled pork "wrap" och små mini tacos som hade pulled pork och också koriander. Båda var helt fantastiskt goda och jag kan lätt säga att det här inte var sista gången jag åt där. Den har faktiskt blivit en av mina favoriter nu tror jag. Jag undrar också om deras milkshakes är goda eftersom jag är väldigt petig skulle jag säga när det gäller shakes. Eller egentligen är jag väl inte det, det är bara att jag har druckit så himla goda, i bland annat USA, så jag håller ribban rätt så högt. Men nästa gång så ger jag den kanske en chans. Men dit måste jag gå dit och äta igen och föreslår verkligen att ni också tar och åker dit någon gång för det är lätt värt det. Mamma överraskade mig med en liten present idag också. Hon hade köpt sötaste och mysigaste tekoppen till mig i min favoritfärg. Så nu sitter jag njuter av en god kopp söderte i min nya fina kopp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0