Fotodag

 
 
 
Idag hade jag en liten fotografi dag med pappa eftersom han hittade alla sina gamla kameror från när han började fotografera. Vi hade ju planerat i ett tag nu att han skulle lära mig hur man gör i en "dark room" för att få fram bilderna som man tar på en filmrulle. Så nu var det äntligen dags. Jag vaknade (äntligen) rätt sent så vi gick ut runt elva och stannade förbi en affär för att köpa en termometer som skulle behövas till när vi skulle "framkalla" bilderna. Sen gick bestämde vi oss att gå mot gamla stan och hittade rätt så fina ställen att ta bilder på. Efter några timmar så började det ju ösregna så vi sprang in på Vapiano som låg i närheten och åt lite lunch. Det var gott som vanligt. De hade även min efterlängtade Estiva pasta som de tydligen bara har i september och oktober varje år. Den är i alla fall jättegod för att den även har ingefära som ingrediens. Helt perfekt. När vi gick därifrån så hade det i alla fall slutat regna och vi gick mot kungsan. Men då såg vi att det var solnedgång så vi skyndade oss över bron och fotade lite vid vattnet. Det var verkligen helt fantastiskt fint. Det var även typ japanska modeller som stod och hade någon slags photoshoot där. Jätte konstigt men lite kul. Sen svängde vi förbi fotoaffären i gamla stan och köpte olika kemikalier och så som vi kommer behöva till hela "framkallnings" processen. Det var verkligen jättekul kan jag säga. Tror vi kommer få fram bilderna som vi har tagit på rullen på lördag så får lägga upp lite bilder då på hur det går till. Hoppas att alla har haft en awesome halloween förresten!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0