Fika med ika

På eftermiddagen träffade jag Ulrika i stan och som tur regnade det inte när vi möttes så vi gick hela vägen till Sturekatten. Det var en rätt så lång kö men vi väntade ändå eftersom vi visste att det skulle vara värt det. Vi delade på en cheesecake med någon slags blåbärs glacier ovanpå och en äppelkaka med vaniljsås, och även en pralin. Det var så mysigt med de stora fåtöljerna och allt. Hon hade ju varit i New York för första gången under höstlovet så hon hade mycket att berätta om och det var jättekul. Vi satt där ett bra tag och hade det trevligt. Jag bestämde mig igår att försöka inte gå på standard ställen som espresso house och wayne's när jag ska fika. För det finns ju så himla många andra mysiga kaféer i Stockholm att man verkligen inte har tid att alltid gå till samma ställe om man vill prova nya godare och mysigare ställen. Så vi får se vad som blir nästa då. När vi gick från Vetekatten så regnade det så jag tog fram mitt blommiga paraply och vi började gå mot hötorget. Vi stannade en sväng förbi Calzedonia precis innan det skulle stänga. Jag hade aldrig varit där än men har varit på Calzedonia flera gånger när jag har varit i Italien så ville se hur de hade gjort butiken. Den var ganska liten men jag tycker ändå att det är kul att de har öppnat här. Sen gick vi och jag tycker att det är så mysigt att gå i regnet även om man kanske inte kan göra så jättemycket ute, men ändå.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0