Jul


Den 25e är ju allt stängt i London, tunnelbanorna går inte ens. Så det fick bli en promenad dag. Jag vaknade ganska sent och det var så skönt att få sova ut. Sen gick vi genom Kensington och Chelsea, förbi Buckingham Palace och hela vägen ner mot vattnet. Det var jättefint att gå runt i alla områden eftersom alla husen det så himla fina ut. De flesta är antingen röda eller vita. 




Vi gick även på en liten gata där det fanns coola små affärer. Men allt var ju självklart stängt fast det var ändå kul att kika in lite. 


Gata som leder till Buckingham Palace –


Musen Warren som fotobombar ibland –

När vi sedan gick över bron fanns det den finaste utsikten över The London Eye och Big Ben och så. Vi hade ju tur med vädret också för att det hade regnat ganska mycket de två första dagarna. Den 25e var det dock soligt och fint så det var bra när vi skulle vara ute så länge.


Utsikten från bron –

Sen fortsatte vi vår promenad mot China Town och stannade vid lite ställen på vägen. Vi åt iallafall middag i China Town. Vi fick stå och vänta ett bra tag eftersom det var kö för att komma in till i stort sett alla ställena. Men väl inne åt jag de godaste nudlarna. Så blev jag överraskad med en julklapp av mina föräldrar, som var ett jättefint armband. Vi hade ju redan firat jul innan vi åkte så jag förväntade liksom inte mig något mer.. Sedan tog vi taxin hem och vår tredje dag i London var slut.


Bild från vår promenad på eftermiddagen –

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0