Hello London

 
Igår kom vi fram till Liverpool street strax innan 11, efter en rätt så tidig morgon. Jag hade ju gjort en lista (som blev ganska lång tillslut kan man säga) av vad jag ville se och göra (och äta!) när vi är här. Då var det ganska mycket som låg nära Liverpool. Så istället för att åka lite över 20 minuter hela vägen till hotellet och sen tillbaks så lämnade vi våra väskor på stationen, där man kan lämna bagage, och åkte ut på stan direkt. 


Jag har för mig att vi gick av vid Aldgate East och började gå mot Brick Lane. De hade så himla coola affärer på de små sidogatorna. Man svängde bara in någonstans och *voila* så fanns det flera as grymma små butiker som kändes som de inte alls hörde hemma men ändå så kändes det helt rätt.
 
 
Det känns som att jag inte längre handlar så mycket vintage men kanske för att jag aldrig hittar något intressant i Sverige. Men jag har ändå alltid tyckt om att gå i vintagebutiker för att jag tycker alla plaggen, samt helt enkelt butikerna, är så coola och annorlunda, samt även inspirerande. Jag känner mig helt enkelt glad av vintageshoppandet, och även lite snurrig ibland när det är så extremt många kläder som hänger från alla håll haha. Jag fyndade iallafall en jättefin grå oversize cashmeretröja från en vintagebutik som heter Rok It. När jag skulle betala så var det lite kul för, jag kommer inte riktigt ihåg hur det gick till, men killen i kassan började prata svenska med mig. Så vi pratade lite och sen gick vi vidare. Gud vad alla är trevliga här. 
 

Jag älskade iallafall det mysiga området men det kanske också är för att jag älskar gatukonst. Oj vad det låter konstigt.. Street art alltså. Det var helt fullt med street art överallt. När man svängde in på sidogatorna så fanns det så himla mycket. Man tror ju att det knappast kan vara många som hittat det som man själv hittar, så man känner sig lite cool och speciell. Men så känner ju då bara jag eftersom alla säkert svänger in där och utforskar. Coolt är det iallafall. Ska lägga upp några street art bilder från igår i ett annat inlägg.
 
 
När vi gick på den lilla gatan i regnet (ja, det regnade och fanns tydligen en stormvarning!) så gick vi helt plötsligt förbi det här lilla stället. Jag hade läst om den på näten (och ja, den fanns med på 'att äta listan') och det var ett väldigt populärt stället. De är iallafall kända för deras 'beigels' som i stort sett liknar bagels fast utan hål. De var extremt goda! Sen gick vi vidare i de fina små affärerna.
 
 
Sen tog vi tuben till Oxford och gick runt där. Vi gick även till The Photographer's Gallery för att pappa ville se någon utställning och jag älskade verkligen några av bilderna! Efter det började vi röra oss mot hotellet och checkade in. Ett väldigt coolt ställe måste jag erkänna, väldigt annorlunda. Så skönt att bara sitta ner kan jag säga! Men ut skulle vi igen och äta middag. Helt random så trillade vi in på en av mina favoritställen som heter Nando's. De är kända för deras kyckling och Peri-Peri pommes frites, kryddor och såser. Så himla gott!
 
 
Efter en lång varm (och välförtjäntad) dusch så slocknade jag direkt när jag la mig i min mjuka säng. En nice förstadag i regniga London!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0