Brunch

Igår kom jag ju hem jättesent från flygplatsen och jag måste alltid ta en dusch och fräscha upp mig lite när jag kommer hem från en resa även om det är mitt i natten. Så jag gick iallafall och lade mig runt 03. När jag vaknade lite över 10 kändes det som att jag hade sovit i max 2 timmar, var så himla trött. Men trots detta gick jag upp ur sängen och klämde i mig en god kokosyoghurt, klädde på mig, satte på mig min nya mysiga kappa och åkte mot hammarby sjöstad. När jag kom till Filippa så hade de fixat allt så fint med våfflor, scones, cupcakes, pepparkaks thickshake och juice. Det var så himla fint och gott. Det var jättekul att få träffa alla och ha det mysigt. De sista veckorna i skolan har ju alla alltid så mycket att göra så det brukar bli lite svårare att ses med de som man inte går i skolan med. Sedan åkte jag ju bort, så det var kul att få träffa alla igen. Tanken var ju att vi skulle ha vår lilla brunch innan jul för att vi skulle en sorts secret santa, men det blev aldrig av innan jul så det blev igår istället. Jag fick den finaste presenten av Moa. Hon hade dekorerat en Nutella burk ( i <3 nutella) med en bild på henne och mig från när vi var små, med en massa fina mönster runt omkring. Tack så mycket fina du! En riktigt trevlig eftermiddag hade jag iallafall.
 
 
- Brunch hos Filippa -
 
 
- Min goda mat med en lite annorlunda effect -
 
Men när jag satt på bussen på väg till Filippa på förmiddagen så kändes allt lite overkligt. Jag brukar alltid känna så dagen efter jag kommit hem från en resa. För en minut så är man i ett helt annorlunda land med så mycket att göra och så lite att tänka på. Sen sitter man helt plötsligt på en buss hemma igen och bara tänker på allt det som man har gjort, och hur man vill att det skulle ha varat längre. Fast vi vet ju alla att saker alltid tar slut, men det är väl det som också gör upplevelser mer speciella tycker jag. Ändå så känns det ju självklart bra att vara hemma. Även fast jag alltid tycker att de första dagarna efter att man har kommit hem är så hemska för att man får sådan nostalgi över de senaste dagarna.
 
Jag var iallafall så himla trött efter att ha tagit bussen direkt hem från Filippa. Vi hade gäster hemma hos oss så jag fick vara uppe ett tag till. Sedan var det lite Gossip Girl tittande som gällde och jag gick ändå inte och lade mig förrens tolv även om jag hade varit så trött efter allt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0