A perfect day

 
 
 
Igår hade jag en helt underbar dag. Egentligen så hade vi inte planerat något speciellt men allt blev bara så awesome tillslut. Dagen började med en åktur med en klassisk brittisk taxi (som är så fina!) till Coco Maya som är ett jättegulligt café. Jag har ju varit väldigt insatt i cronuts sedan de små söta bakelserna, som sägs vara den perfekta kombinationen mellan donuts och croissants, slog igenom i New York. När vi precis hade bokat London resan så började jag kolla upp om de fanns här. Det är klart de gjorde det! Så en av ställena som har de i London är då Coco Maya. Så jag var ju helt starstruck när de serverade fyra sockersöta, underbart fina och helt perfekta cronuts på en söt liten tallrik. Jag var så oerhört glad redan innan jag ens hade smakat dem. Ni kan ju bara tänka er hur det då var sen när chokladkrämen exploderade ut från den söta, mjuka och lite krispiga bakelsen när jag tog min första tugga. Det var så himla coolt och gott, och lite magiskt haha. Men skulle kunna skriva om den smakupplevelsen i hur länge som helst, så ska fortsätta med resten av vår dag.
 
 
- Kurt Geiger -
 
Efter frukosten åkte vi mot Covent Garden och gick runt där en stund. Det var jättefint med alla juldekorationer och småbutiker. Gick in till bland annat Kurt Geiger som har så otroligt snygga skor. En av mina nya favoriter tror jag. Det hängde en jätte cool lampa gjord utav skor i butiken.
 
 
Sedan gick vi vidare till Somerset House där man kan åka skridskor. Det var lite kul att se alla amatörer "åka" (rättare sagt på isen). Men vi var också där för att gå och se Isabella Blow: Fashion Galore! utställningen som jag hade läst om i ELLE. Jag hade inte så höga förväntningar för att jag inte var så informerad om vem hon var och så (så pinsamt att erkänna nu) och för att jag inte trodde att den skulle vara så stor. Men gud vad jag hade fel, om allt. Utställningen var så himla cool. En av de bästa jag har varit på! Man fick veta så mycket om hennes liv och vilken inspirerande kvinna hon var. Utställningen handlade också väldigt mycket om Alexander McQueen och Philip Treacy. Man fick se Alexander McQueens examens kollektion från Saint Martins och flera andra kollektioner. Och Philip Treacys hattar. Wow asså. Vet inte ens vad jag ska säga om dem. Isabella Blow jobbade också mycket med David LaChapelle. Så himla cool människa. Man kan undra hur det måste ha varit att vara henne. Man fick inte fota inne på utsällningen men jag tog ett par smygbilder på några rum när jag var där. Här kommer en.
 
 
- Philip Treacys hattar inne på Isabella Blow: Fashion Galore! utställningen -
 
På väg ut köpte jag hem en awesome bok om Alexander McQueen. Jag började redan gilla honom mer och mer i somras när jag var i USA men nu är kärleken verkligen på topp. Vi var på utställningen mycket längre än det vi hade tänkt oss. Nästan 3 timmar tror jag eftersom det var så himal stort. Kan knappt räkna hur många olika rum eller områden det var, men minst åtta! Helt galet.
 
 
- Vid utgången till Isabella Blow utställningen -
 
Efter det gick vi runt lite och stannade och åt på Chipotle, mitt absolut favoritställe (men man har ju så många såna haha). Jag åt min efterlängtade bowl med kycklig. Mums. Sen ville vi gå och köpa biljetter till en teaterföreställning eftersom vi hade lovat pappa det i födelsedagspresent. Men det var stängt eftersom de inte visade något igår kväll eller idagför att det är jul. Så vi fortsatte mot Regent st.  Vi gick förbi M&M World på vägen dit. Jag förstår verkligen inte varför så många blir så himla galna över det. Visst, jag tycker väl att det är lite kul när man går in där och så, men det finns folk som går helt crazy där inne.
 
 
 
Vi promenerade som sagt vidare på Regent street och njöt av den fina julbelysningen och av alla affärer samt människor som promenerade runt. Även om snön inte hade fallit än så fick man en liten julkänsla. Efter att ha åkt runt lite och haft middag så åkte vi hem till hotellet. Vi drack en god kopp te i deras gemensamma rum med julgran och grejer, och firade vår egna lilla julafton där. Sen hade klockan helt plötsligt blivit tolv och vi hade ju promenerat hela dagen så jag var i stort sett helt död. Men det hade varit en helt perfekt dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0