50

Idag vaknade jag och samlade ihop alla presenterna och gick in till pappas rum sjungande med mamma. Pappa fyller 50 idag! Vi skippade i stort sett frukosten och hoppade på bussen mot kungsan. Vi åt lunch på Berns asiatiska buffé för att fira pappa. Den har nu flyttat upp till nummer ett på min lista av bruncher/buffér i Stockholm kan jag bara säga. Restaurangen var, för det första, så underbart fint. Och maten... Det går inte ens att beskriva den. Allt var inspirerat av det asiatiska köket och de hade allt man kan tänka sig, plus lite till. När man väl tror att inget kan bli bättre, och man svävar till toppen av matparadiset, så är det dags för desserterna. Dessertbuffén är nästan lika stor som den vanliga buffén. Jag provade nästan allt (ofcourse). Mina favoriter var nog panacottan med en sorts rosa gelé ovanpå och alla de himmelskt goda chokladerna. Riktig chokladälskare är jag. Men det som är så bra med både varmrätterna och desserterna är att de har serverat allt i väldigt små portioner så att man verkligen kan få chansen att prova allt. Det var iallafall en utav de bästa bufférna jag någonsin ätit eftersom jag älskar asiatisk mat och den var verkligen top notch.
 
 
 
 
Sedan fick pappa bestämma vad han ville göra eftersom det var hans dag. Han ville gå på bio så vi gick och kollade på Catching Fire på sergel. Den vara så otroligt bra!! Hade faktiskt inte alls förväntat mig det för någon anledning.. Jag har ju läst boken och tyckte att den var bra men jag trodde bara att filmen inte skulle vara lika bra. Där hade jag fel. Jag älskade också att den var så lång.. För tiden gick ändå jättesnabbt, så hur skulle det ha varit om den var kortare? Inte bra. Men jag rekommenderar iallafall den. Ska ta och läsa tredje boken nu eftersom jag måste veta vad som händer näst! Sedan gick vi hem och jag tog en varm dusch och fixade lite grejer. Har fortfarande inte ätit något sedan brunchen och är fortfarande så mätt. Känns som att jag inte kommer äta på dagar. Men så känns det väl alltid när man har ätit mycket. Men imorgon kommer jag säkert vara vrålhungrig till frukost. Pappa hade iallafall en jättebra dag, och det hade jag med faktiskt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0