Paella

Vår sista middag i Barcelona var ju självklart Paella. Vi hade inte ätit det under hela resan än men den kvällen var det äntligen dags. Vi hittade en äkta spansk restaurang på en liten gata. Till förrätt delade vi en Patatas Bravas, som den vi hade ätit på torget häromdagen. Och sen kom den... Den stora paellan, som jag inte riktigt vet hur vi orkade äta upp hela, men det gick. Så extremt god att jag kände hur jag verkligen inte vill åka därifrån nästa dag.
 
 
Det roliga var också att det satt en kille vid bordet precis framför mig och han såg exakt ut som min kompis om man kollade från sidan. Trodde seriöst att det var han först, men han pratade franska och liknade inte honom lika mycket när han vände sig om. Men det var ändå lite kul.
 
På väg hem åt jag också min sista gelato som var lika god som vanligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0