Nyttigheter

På kvällen befann vi oss på La Rambla igen och jag köpte en jättegod fruktkopp på det där stället som jag pratade om igår (den som påminnde mig om östermalmssaluhall). Idag provade jag också en ny smoothiesmak som innehöll kokosnöt som vanligt, eftersom jag verkligen älskar smaken, men denna gång var det blandat med jordgubbar. Den var väldigt god, fast måste erkänna att kokosnöt och mango kombinationen var ännu godare! Efter det gick jag in i lite affärer och sen var det middagsdags. Vi åt på ett ställe som hette typ Fresco co. eller något liknande. Det var en sallad, frukt, kött, pasta, (och andra godheter) buffe. Det var ett ganska coolt ställe och allt var väldigt fräscht.
 
 
Efter middagen skulle vi till ett tivoli med en jättefin utsikt på toppen av ett berg. Men vi fick veta att det stängde runt 19-20 och klockan var nästan 20 så vi struntade i det och gick vidare mot Eixample. Det var väldigt fint där, ganska likt La Rambla, med en lång gata med smårestauranger i mitten och affärer längs sidorna av gatan. Tiden gick väldigt fort iallafall och helt plötsligt var klockan över 23 så vi började röra oss hemåt.
Nu har jag tagit en varm och skön dusch och ska gå och lägga mig snart. Imorgon blir det Fiesta här så det ska verkligen bli jättekul att uppleva det. Skriver mer om allt det imorgon iallafall så håll er uppdaterade. Buenas Noches!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0